Lærerdagbog i en coronatid - maj/juni 2020

Her kan du læse to læreres dagbogsindlæg fra den nye arbejdshverdag, der ramte dem og alle andre i kølvandet på COVID-19 og nedlukningen af det danske samfund. Michelle Lyngsdal arbejder til dagligt på Engdalskolen og Dorthe Krejlgaard er på Viby Skole. I dagbøgerne kan du læse mere om de tanker, de har gjort sig i en tid, hvor skoler har været lukket og genåbnet og elever blevet undervist igennem en skærm. (Personerne optræder under opdigtede navne i dagbogen).
Mandag den 25. maj Mandag den 25. maj

Generelt grubler jeg en del over den ene onlinetime, jeg har hver dag. Før var den type undervisning jo hverdagen, og det var den, vi alle fandt vores vej i. Men nu, hvor vi kan mødes fysisk, føles den som en dum, påklistret appendiks.

Mandag den 18. maj Mandag den 18. maj

Jeg har sommerfugle i maven. Vi er tilbage i skole. Endelig. Det er en evighed siden, jeg har været i samme rum som 8.z. Det er vildt!

Tirsdag den 19. maj Tirsdag den 19. maj

Jeg tror, at alle os, der lige er vendt tilbage, går i en forvirret onlinenødundervisningsboble. Når vi lige kort når at afstandstale sammen på lærerværelset, kan jeg i hvert fald høre, at alle har hver deres måde at bryde ud af den på. Nu har vi så fem uger til at finde ind i og blive fortrolige med den næste boble, altså undervisning med både online og fysisk fremmøde. Det er et alsidigt job at være lærer.

Om lærerdagbogen

Følg to læreres dagbog fra den nye arbejdshverdag.

Michelle Lyngsdal arbejder til dagligt på Engdalskolen og Dorthe Krejlgaard er på Viby Skole.

I dagbøgerne kan du læse mere om de tanker, de gør sig midt i en coronatid, hvor skoler er lukket og elever undervises igennem en skærm.

(Personerne optræder under opdigtede navne i dagbogen).